قابلیت‌های نرم افزار نت ماشین آلات

ویژگی های نرم افزار نت

پیاده سازی نرم افزار CMMS به طور کلی برای بهبود مدیریت تعمیر و نگهداری ایده خوبی است که می تواند صرفه جویی قابل توجهی را به همراه داشته باشد. با این حال، موفقیت آن تا حد زیادی به راه حل انتخاب شده بستگی دارد. قبل از انتخاب راه حل بهتر است بیشتر با نرم افزار نگهداری و تعمیرات pm آشنا شوید و بدانید نرم افزار نگهداری و تعمیرات چه چیزاهایی را باید خوب پوشش دهد!
در واقع، انتخاب نرم افزاری که با نیازهای شرکت سازگار نیست، می تواند عواقب فاجعه باری داشته باشد. این ممکن است به این دلیل باشد که نرم افزار از نظر عملکرد بسیار محدود است، نمی تواند در طول زمان تکامل یابد، یا قادر به ادغام کارآمد با سایر ابزارهای دیجیتال نیست.

فهرست مطالب
فهرست مطالب
قابلیت های نرم افزار نت

قابلیت های ضروری نرم افزار CMMS چیست؟

هر نرم افزار تعمیر و نگهداری استاندارد باید قابلیت هایی را در دل خود داشته باشد که بتواند نیازهای ضروری تعمیر و نگهداری را ارائه دهد، با توجه به وجود نرم افزار های cmms متعدد نیاز به تجزیه و تحلیلی قابلیت های یک نرم افزار نت استاندارد به چشم می‌خورد. در ادامه لیست قابلیت های نرم افزار cmms استاندارد را مشاهده نمایید.

ایجاد و مدیریت درخواست های تعمیراتی (تعمیرات اضطراری EM)

پایه و اساس عملکردی هر نرم افزار CMMS مدیریت نگهداری و تعمیرات em است. هنگامی که کاربران تجهیزات، ماشین آلات و تاسیسات با یک نقص مواجه می شوند، باید بتوانند به راحتی درخواست تعمیر اضطراری را در نرم افزار ایجاد کنند. این قابلیت برای مدیریت تعمیر و نگهداری اصلاحی، جایی که تکنسین ها مسائل گزارش شده را حل می کنند، و با ارائه راه حل هایی از تکرار این دست اتفاقات جلوگیری می‌کنند ضروری است.
مدیریت موجودی انبار و دارایی

موجودی اماکن، دارایی ها و تجهیزات

نرم افزار CMMS باید به شما این امکان را بدهد که تمام اماکن، دارایی ها و تجهیزات خود را موجودی کنید. علاوه بر این، یک راه حل با کارایی بالا به شما امکان می دهد قطعات مختلف تجهیزات را پیدا کنید، آنها را بر اساس دسته بندی مدیریت کنید و توضیحات و اسناد را اضافه کنید. مستندات و تاریخچه دارایی ها در شناخت علل ریشه‌ای و ارائه راه کارهای موثر بسیار تاثیر گذار می‌باشند.
 
مدیریت نت پیشگیرانه

مدیریت نگهداری و تعمیر پیشگیرانه PM

از جمله راهکارهای اساسی نرم افزار CMMS قابلیت ایجاد، مدیریت و ثبت بازخورد انواع سفارش تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است. برنامه ریزی سرویس های دوره ای در نرم افزار تعمیر و نگهداری باید انعطاف پذیری بالای در پیاده سازی گردش کار را داشته باشد. . این باید به شما امکان ایجاد الگوهایی برای کارهای تکرارشونده را بدهد و قوانین تخصیص خودکار را برای سرعت بخشیدن به زمان ارسال و زمان حل تعریف کنید.
یکی دیگر از الزامات مهم این است که شما بتوانید تکنسین ها و تعمیر کاران خود را در یک محیط واحد مدیریت کنید و در مورد زمان مداخله و عملکرد کلی آنها اطلاعات مستند در دست داشته باشید. ارزش گذاری هر شخص در تیم باید بر اساس عملکرد کلی وی انجام شود، این ارزش گذاری زمانی اعمال خواهد شد که تک تک فعالیت های تعمیر و نگهداری در نرم افزار CMMS بصورت سازمان یافته ثبت شود و در زمان نیاز این اطلاعات مورد ازریابی قرار گیرند.
 
تعمیرات پیشبینانه CM

مدیریت بازدید های دوره ای (پایش بر اساس وضعیت CM)

مدیریت تعمیر و نگهداری موثر فراتر از تعمیرات و عیب یابی است که نگهداری و تعمیرات cm را تشکیل می دهد. این شامل بازدیدهای برنامه ریزی شده برای یافتن عیب تجهیزات قبل از وقوع خرابی می‌باشد، این بازدیدها در نهایت منجر به کاهش خطر حوادث است.

به عبارت دقیق، این به این معنی است که می‌توانید برنامه‌های نگهداری منسجم، برنامه‌ریزی بازرسی‌ها و کنترل‌ها را تنظیم کنید، از انطباق تجهیزات مشمول مقررات خاص اطمینان حاصل کنید و امکان مشاهده موجودی قطعات یدکی را داشته باشید.

 

همین حالا نسخه رایگان نرم افزار نگهداری و تعمیرات ما را دانلود کنید و کارایی خود را افزایش دهید

نسخه تحت وب نرم افزار نگهداری و تعمیرات

با انتخاب راه حلی که نسخه موبایلی ارائه می دهد، تکنسین های تعمیر و نگهداری خود را قادر می سازید تا در کار خود بسیار پاسخگوتر و کارآمدتر باشند. اگر بتوانند تمام اطلاعات مرتبط را در گوشی هوشمند یا تبلت خود مشاهده کنند و کار خود را در حال حرکت مدیریت کنند، در زمان زیادی صرفه جویی می کنند. این شامل دسترسی به تاریخچه تعمیر و نگهداری و مستندات فنی تجهیزاتی است که از آنها مراقبت می کنند و می توانند گزارش فعالیت خود را در زمان واقعی ارسال کنند. برای بازرسی تجهیزات خط تولید و ارزیابی وضعیت، یک راه حل تلفن همراه مزایای آشکاری را ارائه می دهد.

راهنمای خرید نرم افزار تعمیر و نگهداری 

 

ارتباط با سایر نرم افزار ها و سخت افزارها

 امکان ارتباط با سایر تجهیزات دیجیتالی و نرم افزار ها در همه بخش های سازمان به عنوان الزامات نرم افزار CMMS مطرح می‌شود. باتوجه به گستردگی فرآیند نگهداری و تعمیرات در سازمان ها، نرم افزار CMMS بایستی بستری برای ارتباط پایدار و آنلاین با  نرم افزار، سخت افزار و سایر ابزارهای دیجیتالی را فراهم آورد. در واقع، نرم افزار CMMS یک نقش استراتژیک در مدیریت دارایی ها ایفا می کند و باید به طور بومی دارای رابط های استاندارد برای تبادل با انواع نرم افزارهای موجود در اکوسیستم باشد: نرم افزار حسابداری، نرم افزار انبار، نرم افزار erp، سیستم دیسپاچینگ، GPS و …. نرم افزار CMMS که می تواند این فناوری را در خود جای دهد، مزیت بزرگی را برای متخصصان تعمیر و نگهداری ارائه می دهد، زیرا ارتباطات، همکاری و هماهنگی فعالیت ها توسط همه طرف های درگیر را تسهیل می کند.

ارتباط cmms با سایر نرم افزار ها

مدیریت مستندات پرسنل و پیمانکاران

قابلیت مدیریت مستندات پرسنل برای برنامه ریزی سرویس ها و بازدیدهای دوره ای اهمیت ویژه ای دارد همچنین با نظارت بر عملکرد پرسنل، معیارهای ارزیابی را با توجه به قابلیت های هر فرد در زمان انجام فعالیت و مدیریت حوادث را مشخص می کند. همچنین به شما امکان می دهد پیشرفت فعالیت ها را زیر نظر داشته باشید و در صورت وقوع خرابی پیشبینی نشده تیم ها را مجدداً مستقر کنید.

بیشتر بخوانید: نرم افزار نگهداری و تعمیرات رایگان

به‌روز و قابلیت به روزرسانی مستمر 

تحقیق و توسعه در علم نگهداری و تعمیرات نیاز به به‌روزرسانی مستمر نرم افزار CMMS را پررنگ می‌کند، در واقع دانش نگهداری و تعمیرات به واسطه تحقیقات گسترده در سطح جهان بصورت مداوم در حال توسعه برای بهبود عملکرد سازمان ها است. همین موضوع در نرم افزار CMMS نیز مشهود و ملموس است، توسعه دهندگان نرم افزار CMMS باید در جریان جدیدترین به‌روزرسانی های حوزه نگهداری و تعمیرات باشند و توانایی پیاده سازی را نیز دارا باشند.

انعطاف پذیری در پوشش نیازهای هر سازمان

با تکامل اخیر روش‌های کار، امروزه ضرورت ادغام و توسعه نرم افزار CMMS غیرقابل انکار است. متخصصان مسئول نگهداری و تعمیرات از تاسیسات، تجهیزات و ماشین آلات بایستی یک CMMS  داشته باشند که عملکرد مدیریت فضای کاری را ارائه دهد از جمله: توسعه با توجه به درخواست جدید کسب و کار و افزودن قابلیت برای مدیریت نگهداری و تعمیرات در صنایع مختلف. 

بیشتر بخوانید: نت بهره ور فراگیر TPM

مدیریت همزمان چند سازمان

برخی از کسب و کارها در سطح شهرهای مختلف شعبه های متعددی دارند نرم افزار CMMS باید راه‌حلی برای مدیریت همزمان چند سازمان با روال کاری مختلف را به متخصصان نگهداری و تعمیرات ارائه دهد. کسب و کارها با این قابلیت می‌توانند روند رو به رشد شعبات و نمایندگی های خود را رصد خواهند کرد و درباره ادامه حیات و یا تغییرات اساسی هر شعبه تصمیم بگیرند. این راه‌حل برای صرفه جویی در هزینه کسب و کار بسیار تاثیر گذار می‌باشد.

 

مدیریت گردش کار 

کسب و کارها بنا به شرایط و ظوابط کاری نیاز به گردش کار مختص خود دارند، در نرم افزار CMMS نیاز به پیاده سازی گردش کار منحصر به فرد هر سازمان وجود دارد. نرم افزار نگهداری و تعمیرات باید قابلیت پیاده سازی انواع گردش کارا را داشته باشد.

امکان ارسال پیامک و ایمیل سازمانی

امروزه با توجه به اینکه تلفن همراه، همراه همیشگی افراد می‌باشد و در هر وضعیتی افراد به تلفن همراه خود درسترسی دارند به همین دلیل نرم افزار CMMS راه حل ارسال پیامک و ایمیل سازمانی را باید ارائه نماید. برخی از کسب و کارها با توجه به نظام قوی و سازمان یافته قابلیت ارسال آلارم تعمیر و نگهداری را در قالب ایمیل و پیامک سازمانی نیاز دارند به همین دلیل این قابلیت بایستی در نرم افزار نگهداری و تعمیرات وجود داشته باشد.

 گزارشات و شاخص های نگهداری و تعمیرات

پیش‌تر عرض کردیم که نرم افزار CMS باید اطلاعات مربوط به ریز کارها و فعالیت های نگهداری و تعمیرات در سازمان را ثبت نماید. اطلاعات طبقه بندی شده و سازماندهی شده‌ی نرم افزار CMMS در راستای ارائه گزارشات تحلیلی و آماری استفاده می‌شوند و کسب و کارها از عملکرد بخش‌های مختلف آگاه خواهند شد. شاخص های کلیدی عملکردی نت ازجمله بهترین KPI ها در ارزیابی عملکرد نگهداری وتعمیرات به شمار می‌آیند، نرم افزار CMMS باید شاخص های PM  را به کسب و کار ها ارائه نماید.

انبارداری بر اساس نظام F5

بخش انبار در کسب و کارها از جمله بخش هایی است که ملزم به ارتباط مستمر و پایدار با نگهداری و تعمیرات در سازمان دارد. نرم افزار CMMS علاوه بر اینکه باید قابلیت ارتباط با نرم افزار های انبارداری را فراهم نمایید بهتر است قابلیت مدیریت انبار را نیز در دل خود جای دهد. کسب و کارهایی هستند که به دلایل مختلف تا کنون بصورت سنتی انبار را مدیریت کرده‌اند. برای این دست از کسب و کارها وجود ماژول انبارداری در کنار CMMS مدیریت یکپارچه ای را در کسب و کار  پیاده سازی می‌نمایید.

مدیریت همه جانبه تعمیر و نگهداری

تعمیر و نگهداری تاسیسات، تجهیزات و ماشین آلات با طیف وسیعی از خدمات، اشخاص و دپارتمان ها در ارتباط است، نرم افزار CMMS بایستی مدیریت نگهداری و تعمیرات را در مواردی مانند: مدیریت تخلفات و تصادفات، مدیریت و آلارم بیمه، گارانتی، معاینه فنی، مدارک پرسنل و اپراتور ها و … ، مدیریت سوخت مصرفی، مدیریت هزینه و سرریزی، تغییر و تحول پرسنل و ماشین آلات، مدیریت ورود خروج ماشین آلات و … را دارا باشد. همچنین در صورتی که کسب و کارها به قابلیتی خاص نیاز داشته باشند قابلیت مد نظر به نرم افزار CMMS  اضافه شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *