علی رغم اینکه امروزه صنایع مختلف برنامه منظم نگهداری و تعمیرات را پیاده سازی و اجرا میکنند، اما صنایعی هم هستند که سیاست تعمیرات اضطراری Emergency Maintanance را در دستور کار خود قرار داده اند. از طرفی با وجود برنامه ریزی و اجرای صحیح نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه احتمال وقوع خرابی پیشبینی نشده هنوزهم وجود دارد. بهتر است اطلاعات مربوط به علل خرابی، شرح خرابی ها، قطعات مصرف شده، هزینه کالا و خدمات صرف شده برای هر خرابی در نرم افزار cmms ثبت شود.
ماژول مدیریت تعمیرات اضطراری فقط یکی از 19 ماژول نرم افزار نت آلکا میباشد. لیست کامل ماژول های نرم افزار نت
جمع آوری دیتای واقعی و ثبت زمان دقیق از درخواست کار (تعمیر)، مدت زمان انجام تعمیر در نرم افزار نت آلکا منجر به ارائه گزارشات تحلیل و شاخصی (استاندارد جهانی) خواهد شد. از جمله گزارشات شاخصی پرکاربرد که در کشور ما مورد استفاده قرار میگیرد:
همین حالا نسخه رایگان نرم افزار نگهداری و تعمیرات ما را دانلود کنید و کارایی خود را افزایش دهید
کاهش چشم گیر تعمیرات اضطراری با بهره گیری از گزارشات تحلیلی
با عنایت به این نکته که نرم افزار آلکا CMMS دارای نسخ متفاوتی برای صنایع مخلتف میباشد، این امکان وجود دارد که قابلیتهای ماژول ها در هر نسخه متفاوت باشد.از این رو توصیه میشود اطلاعات دقیق و تکمیلی را از طریق ارتباط با مشاوران شرکت سامان دریافت نمایید.
تعمیرات اضطراری یکی از انواع نگهداری و تعمیرات محسوب میشود که در واقع بدون برنامه ریزی قبلی انجام میشود. در صورت وقوع خرابی منجر به تعمیرات اضطراری بایستی سریعا به منظور جلوگیری از پیامدهای جدی و یک شکست بزرگتر اقدامات لازم اعمال شوند. در واقع منظور از شکست بزرگتر ازدست رفتن حجم زیادی از تولید، توقف تجهیزات یا ماشین آلات و حتی خسارت جانی نیز میباشد. ثبت و نگهداری تاریچه بروز خرابی علل و هزینه های صرف شده ازجمله نیازهای واحدها در مدیریت تعمیرات اضطراری است. این قابلیت در ماژول تعمیرات اضطراری نرم افزار cmms آلکا وجود دارد که در کنار ثبت اطلاعات فوق، گزارشات جامع و شاخص های بین اللملی از تعمیرات اضطراری را نیز ارائه نماید.
درصورت بروز خرابی در واحدهای صنعتی دو روش برای ارجاع به بخش تعمیرات سازمان وجود دارد:
روش اول: بعد از ثبت درخواست از سوی اپراتور ماشین آلات دستگاه مستقیما به واحد تعمیرات ارجاع داده میشود
روش دوم: درصورت ثبت خرابی از سوی اپراتور ماشین آلات / تجهیزات، طی یک یا چند مرحله تایید مدیر بخش یا مدیر سازمان به بخش تعمیرات ارجاع داده میشود.
با توجه به نیاز و درخواست واحدهای صنعتی امکان پیاده سازی هر دو روش فوق در ماژول تعمیرات اضطراری em وجود دارد. اگر مایل هستید، بخش کارتابل را بصورت کامل درک نمایید باید به بخش مدیریت گردش کارها مراجعه نمایید.
ثبت هزینه کالا و خدمات صرف شده در EM
تعمیرات اضطرای در واحدهای فعال به دو روش درون سازمانی و برون سپاری انجام میشوند، ثبت هزینه مربوط به این دو روش از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل قابلیت ثبت اطلاعات درون سپاری و برون سپاری در نرم افزار آلکا پیش بینی شده است . شاید برای شما عجیب باشد که دلیل این تفکیک چه چیزی است؟ ارائه گزارشات تفکیکی از هزینه مربوط به تعمیرکاران بیرون سازمان و تعمیرات داخل سازمان از مهمترین دلایل تفکیک این بخش میباشد. ثبت کامل اطلاعات مربوط به فاکتور هزینه در ماژول فاکتور هزینه نرم افزار نت آلاکا امکان پذیر است
شاخص های استاندارد جهانی و گزارشات
دلیل ثبت اطلاعات دقیق از قبیل زمان، نوع، علل، شرح خرابی و سایر اطلاعات تکمیلی در سامانه نگهداری و تعمیرات آلکا ارائه گزارشات کاربردی و شاخص های استاندارد نت میباشد. ماژول تعمیرات اضطراری EM گزارشاتی از قبیل: میزان خرابی در سطح و نوع تجهیزات، علل خرابی، کدهای خرابی و گزارش کلی از فعالیت های انجام یافته و … ارائه مینماید.
کلیه ماژولها و قابلیت های نرم افزار نگهداری و تعمیرات آلکا را در صفحات سایت به تشریح یا اختصار عنوان نمودهایم. از بخش اخبار و اطلاعات و ویژگی های نرم افزار میتوانید به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشد.
جهت مشاهده قابلیت های هر ماژول بر روی تصویر مربوط به ماژول دلخواه کلیک نمایید. توضیحات تکمیلی در رابطه با قابلیت های هر ماژول را از کارشناسان شرکت سازه های اطلاعاتی و ارتباطی سامان بخواهید.