کاربرد نرم افزار نگهداری و تعمیرات آلکا در هتل ها و برج ها

تعمیر و نگهداری هتل مجموعه‌ای از فعالیت های تعمیر و نگهداری برای حفظ تجهیزات و تاسیسات هتل در شرایط عالی است. نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات آلکا می‌تواند در هتل ها‌، برج ها‌، پاساژ و مجتمع‌ها برای مدیریت و پیش‌بینی نیازهای تعمیر و نگهداری استفاده شود. این نرم افزار با مدیریت فعالیت‌های نگهداری، می‌تواند کارایی ساختمان و تجهیزات آن‌ها را بهبود ببخشد .در هتل‌ها و برج‌ها، نگهداری تجهیزات و تأسیسات از جمله آسانسورها، سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم‌های الکتریکی و تاسیسات سیستم‌های آب و فاضلاب، بسیار مهم است. با استفاده از نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات تجهیزات، می‌توان برنامه‌ریزی دوره‌ای برای تعمیرات این تاسیسات را انجام داد. 

فهرست مطالب
تاسیسات گرمایشی و سرمایشی هتل

نرم افزار CMMS در هتل ها و برج ها

نرم افزار آلکا یک سیستم جامع نگهداری تعمیرات است که برای پیش‌بینی نیازهای تعمیرات و نگهداری هتل یا برج استفاده شود. این سیستم می‌تواند با بررسی داده‌ها و تاریخچه تاسیسات، مشخص کند که کدام تجهیز عملکرد بهینه ای نسبت به سایر تجهیزات دارد. مهمترین تاثیراتی که این نرم افزار در روند فعالیت های نت دارد؛ کاهش مدت زمان تعمیر و نگهداری تجهیزات و هزینه‌های پرداختی برای تعمیرات و در عوض کیفیت و کارایی ساختمان را بهبود بخشید. به طور کلی، نرم‌افزار نگهداری و تعمیرات آلکا به مدیران هتل‌ها و برج‌ها کمک می‌کند تا بهترین راه‌حل‌های نگهداری و تعمیر را برای بهترین عملکرد ساختمان و تجهیزات آن‌ها بیابند.در ترموگرافی، یک دستگاه تصویربرداری به نام دماسنج تحت‌فشار که به آن اسکنر ترموگرافی نیر می‌گویند، حساس به تغییرات دما استفاده می‌شود. این دماسنج، دمای مواد را با استفاده از تغییرات در خصوصیات الکتریکی یا اپتیکی آن‌ها اندازه‌گیری می‌کند. سپس این اطلاعات به کمک الگوریتم‌های تصویربرداری به تصاویری تبدیل می‌شود که نشان می‌دهد که دما چگونه در سطح یا جسم توزیع شده است. 

نگهداری تاسیسات برج و هتل

ویژگی نرم افزار نگهداری تعمیرات هتل

نرم افزار نگهداری و تعمیرات هتل باید برای مدیریت بهینه فعالیت های مختلف در هتل ها، از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

مدیریت تعمیرات و نگهداری

برای مدیریت تمامی فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات نیاز است که اطلاعات کاملی از تجهیزات و تاسیسات در نرم افزار cmms آلکا ثبت شود. گروه بندی تجهیزات بایستی با جزئیات ریز صورت پذیرد تا فعالیت های نگهداری و تعمیرات بطور دقیق و منظم برنامه ریزی شوند. از جمله برنامه ریزی تعمیر و نگهداری تجهیزات، بررسی وضعیت تجهیزات و سیستم های مختلف هتل، اخذ و ردیابی سفارشات تعمیر و نگهداری و غیره.

ارتباط با سایر سامانه ها

نرم افزار نگهداری تعمیرات بایستی قابلیت ارتباط با سایر نرم افزارهای هتل یا برج را داشته باشد تا یک بستر مناسب برای انتقال اطلاعات را فراهم نماید. ایجاد ارتباط بین نرم افزارهای متعدد موجب تسهیل در انجام امورات مختلف صرفه جویی در زمان خواهد شد.

مدیریت تعمیرات پیشگیرانه

تعمیرات پیشگیرانه به مجموعه‌ای از تعمیرات برنامه ریزی شده گفته می‌شود که بایستی طبق زمان بندی مشخص یا بر اساس میزان کارکرد انجام شوند. نرم افزار باید قابلیت مدیریت تعمیرات پیشگیرانه را داشته باشد تا هتل بتواند با توجه به وضعیت تجهیزات و سیستم های مختلف، تعمیراتی را پیش از وقوع مشکل انجام دهد

مدیریت دستور کارها

نرم افزار باید قابلیت مدیریت دستورکارها را داشته باشد تا ردیابی و انجام تعمیرات به طور سریع و موثر انجام شود. با وجود برنامه نگهداری پیشگیرانه اما نمی‌توان ۱۰۰ درصد از وقوع تعمیرات اضطراری و پیش بینی نشده جلوگیری کرد. بنابراین نرم افزار باید قابلیت ایجاد درخواست تعمیرات و پیگیری انجام آنها را فراهم کند.

گزارش‌گیری

نرم افزار باید قابلیت تولید گزارشات تعمیر و نگهداری را داشته باشد تا مدیران هتل بتوانند وضعیت تجهیزات و نحوه مصرف هزینه های تعمیرات را بهتر کنترل کنند. در دوره زمانی بین ۶ ماه تا یک سال مدیران با استفاده از گزارشات و شاخص‌های نت می‌توانند تصمیمات بهینه‌تری در جهت افزایش بهره وری تجهیزات اتخاذ نمایند.

بهترین روش برای اجرای برنامه ریزی نگهداری تعمیرات، استفاده از نرم افزرا cmms است این نرم افزار را رایگان دریافت و بررسی نمائید.

گروه بندی تجهیزات و تاسیسات هتل برج پاساژ مجتمع

  1. سیستم برق ساختمان
  2. برق اضطراری
  3. سیستم اعلام حریق و انواع آن
  4. سیستم ایر کاندیشن ( تهویه، سرمایش، گرمایش و هواساز)
  5. فن کوئل، شوفاژ، ایریونیت
  6. موتورخانه
  7. سیستم تولید بخار
  8. سیستم سرمایشی و گرمایشی هتل وانواع مختلف چیلر ها
  9. سیستم آب سرد و گرم
  10. مخزن ذخیره آب و سختی گیر
  11. سیستم دفع فاضلاب
  12. بالابر و پله برقی
  13. موتور خانه، نجاری، نقاشی، لوله کشی، دکور، کامپیوتر و شبکه، مخابرات، تجهیزات صوتی و تصویری ….
تاسیسات داخلی برج ها و هتل ها
با استفاده از نرم افزار مدیریت نگهداری تعمیرات آلکا در زمان و هزینه نگهداری تاسیسات هتل صرفه جویی کنید. افزایش ضریب آماده بکاری و راندمان تجهیزات جهت استفاده و بهره برداری در کلیه فصل های سرد و گرم می شود. همچنین در اختیار داشتن یک بانک اطلاعات تجهیزات و سیستم تصمیم گیری تعمیرات می تواند وابستگی های اطلاعاتی و فنی به شخص تعمیرکار را در زمان های بحرانی کاهش دهد.

درخواست تعمیرات را در کوتاه‌ترین زمان ایجاد و پیگیری کنید.

حساسیت هریک از تجهیزات هتل ها و برج ها و عملکرد مستمر آنها باعث شده که خرابی و توقف این تجهیزات در کارایی کلی هتل و برج تاثیر گذار باشد. برای مثال، سیستم تهویه مطبوع، سیستم آب و فاضلاب، سیستم روشنایی، آسانسورها، سیستم اطفاء حریق و غیره از جمله تجهیزات حیاتی هستند که در صورت خرابی می‌توانند باعث اخلال در عملکرد هتل یا برج شوند و در برخی موارد می‌توانند خطرات جدی ایجاد کنند.

بنابراین، برای جلوگیری از خرابی و توقف تجهیزات، نگهداری و تعمیر منظم از این تجهیزات بسیار مهم است. نرم افزار cmms آلکا با پیاده‌سازی جدیدترین تکنیک‌های حوزه نت، امکانات مختلفی را برای مدیریت نگهداری و تعمیرات در اختیار مدیران داخلی هتل ها و برج ها قرار می‌دهد. همچنین اپلیکیشن این نرم افزار با قابلیت های متعدد در افزایش سرعت واکنش به خرابی ها موثر بوده و می‌تواند سرعت واکنش و تعمیر تاسیسات را بطور چشم گیری افزایش دهد.

مزایای نگهداری تعمیرات در هتل ها و برج ها

تیم های تعمیر و نگهداری هتل باید به طور فعال بازرسی هایی را برای اطمینان از ایمن بودن تجهیزات تاسیسات و همیشه در بهترین شکل انجام دهند. به عنوان مثال، نور بد یکی از شکایات رایج بازدیدکنندگان هتل است – هیچکس احساس قدم زدن در راهروی تاریک هتل را دوست ندارد. تعمیر و نگهداری معمول به راحتی از این وضعیت جلوگیری می کند.ایمنی مهمانان و پرسنل را افزایش دهید.
کاهش هزینه های عملیاتی.
افزایش طول عمر دارایی ها.
از منظر مدیریت، دستیابی به اهداف درآمدی سالانه منوط به جلوگیری از خرابی در فصول مختلف است.. به عنوان مثال، فرض کنید یک هتل ۸ میلیون برای هر اتاق هزینه می کند و باید ۱۰ اتاق را به مدت دو شب برای تعمیر و نگهداری واکنشی تعطیل کند، این به معنی ۱۶۰ میلیون تومان آمد از دست رفته است.

برای حل این مسئله کافی‌ست، یک برنامه تعمیر و نگهداری پیشگیرانه سازماندهی شده (PM) و سیستم مدیریت تعمیر و نگهداری کامپیوتری (CMMS) برای تخصیص PM های تکرارشونده، مدیریت تاریخچه دارایی و بهبود ارتباطات تیمی را تهیه کنید تا تعمیرات ضروری از بین نرود.

اجرای یک برنامه نگهداری استاندارد در هتل، برج یا پاساژ می‌تواند عمر مفید تجهیزات را تا ۴۵ درصد افزایش می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *